Back To Top
όπως καθορίστηκε με την YA 93381/Δ2/07-06-2016/ΥΠΠΕΘ (ΦΕΚ 1640/Β/2016)
και τροποποιήθηκε με την YA 121072/Δ2/22-07-2016/ΥΠΠΕΘ (ΦΕΚ 2449/Β/2016)
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ / ΜΑΘΗΜΑ |
ΤΑΞΕΙΣ |
||||
Α' |
Β' |
Γ' |
|||
Ελληνική Γλώσσα |
Νεοελληνική Γλώσσα |
Γλωσσική Διδασκαλία |
3 |
2 |
2 |
Νεοελληνική Λογοτεχνία |
2 |
2 |
2 |
||
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία |
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα |
2 |
2 |
2 |
|
Αρχαία Ελλ. Κείμ. από Μετάφραση |
2 |
2 |
2 |
||
Μαθηματικά |
Μαθηματικά |
4 |
4 |
4 |
|
Φυσικές Επιστήμες |
Φυσική |
1 |
2 |
2 |
|
Χημεία |
- |
1 |
1 |
||
Βιολογία |
1 |
1 |
1 |
||
Γεωλογία - Γεωγραφία |
1 |
2 |
- |
||
|
Ιστορία |
2 |
2 |
2 |
|
Κοινωνική και πολιτική Αγωγή |
- |
- |
2 |
||
Θρησκευτικά |
2 |
2 |
2 |
||
Ξένες Γλώσσες |
Αγγλικά |
2 |
2 |
2 |
|
2η Ξένη Γλώσσα (Γαλλικά/Γερμανικά/Ιταλικά) |
2 |
2 |
2 |
||
Τεχνολογία & Πληροφορική |
Τεχνολογία |
1 |
1 |
1 |
|
Πληροφορική |
1 |
1 |
1 |
||
Πολιτισμός και Δραστηριότητες |
Μουσική |
1 |
1 |
1 |
|
Καλλιτεχνικά |
1 |
1 |
1 |
||
Φυσική Αγωγή |
2 |
2 |
2 |
||
Οικ. Οικονομία |
2 |
- |
- |
||
|
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ |
32 |
32 |
32 |
Η YA 93381/Δ2/07-06-2016/ΥΠΠΕΘ (ΦΕΚ 1640/Β/2016) τροποποιήθηκε με την ΥΑ 121072/Δ2/22-07-2016/ΥΠΠΕΘ (ΦΕΚ 2449/Β/2016) στα εξής σημεία :
α) στη δεύτερη ξένη γλώσσα προστέθηκε και η Ιταλική Γλώσα στην περίπτωση που υπάρχει καθηγητής Ιταλικών οριστικά τοποθετημένος ή θα τοποθετηθεί για το σχολικό έτος 2016-2017 οριστικά ή προσωρινά και
β) η Γεωγραφία μετονομάστηκε σε Γεωλογία-Γεωγραφία
(Δημοσιευμένο στο ΦΕΚ 2121/2013)
Αρ.Πρωτ.115475/Γ2/21-08-2013/ΥΠΑΙΘ
ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ Α΄
Πληροφορίες: Αν. Πασχαλίδου
Τηλέφωνο: 210-3442238
FAX: 210-3443390
ΘΕΜΑ: «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων των Α΄, Β΄, Γ΄ τάξεων του Ημερησίου Γυμνασίου»
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1) Την περ. γ της παραγράφου 11 του άρθρου 5 του ν. 1566/85 (Α΄ 167) «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις».
2) Την παράγραφο 2 του άρθρου 7 του ν. 2525/97(Α΄ 188) «Ενιαίο Λύκειο, πρόσβαση των αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και άλλες διατάξεις»
3) Τις διατάξεις του άρθρου 90 του κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (Α΄ 98).
4) Τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 3 περ. α του ν. 3966/2011 (Α΄ 118) «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις».
5) Την με αρ. 26/2013 Πράξη του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).
6) Το γεγονός ότι από την παρούσα δεν προκαλείται δαπάνη εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
Αποφασίζουμε:
Καθορίζουμε το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων του Ημερησίου Γυμνασίου ως εξής :
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ / ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΔΙΟ |
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ / ΜΑΘΗΜΑ |
ΤΑΞΕΙΣ |
|||
Α' |
Β' |
Γ' |
|||
Ελληνική Γλώσσα |
Νέα Ελληνική Γλώσσα |
Γλωσσική Διδασκαλία |
2 |
2 |
2 |
Νεοελληνική Λογοτεχνία |
2 |
2 |
2 |
||
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία |
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα |
3 |
3 |
3 |
|
Αρχαία Ελλ. Κείμ. από Μετάφραση |
2 |
2 |
2 |
||
Μαθηματικά |
Μαθηματικά |
4 |
4 |
4 |
|
Φυσικές Επιστήμες |
Φυσική |
1 |
2 |
2 |
|
Χημεία |
- |
1 |
1 |
||
Βιολογία |
2 |
1 |
1 |
||
Γεωγραφία |
2 |
2 |
- |
||
Σπουδές του Ανθρώπου και της Κοινωνίας |
Ιστορία |
2 |
2 |
2 |
|
Κοινωνική και πολιτική Αγωγή |
- |
- |
2 |
||
Θρησκευτικά |
2 |
2 |
2 |
||
Ξένες Γλώσσες |
Αγγλικά |
2 |
2 |
2 |
|
2η Ξένη Γλώσσα (Γαλλικά/Γερμανικά) |
2 |
2 |
2 |
||
Τεχνολογία & Πληροφορική |
Τεχνολογία |
1 |
1 |
1 |
|
Πληροφορική |
1 |
1 |
1 |
||
Πολιτισμός και Δραστηριότητες |
Μουσική |
1 |
1 |
1 |
|
Καλλιτεχνικά |
1 |
1 |
1 |
||
Αθλητική Ζωή |
Φυσική Αγωγή |
2 |
2 |
2 |
|
Οικιακή Οικονομία |
Οικ. Οικονομία |
2 |
1 |
- |
|
Βιωματικές Δράσεις Συνθετικές Δημιουργικές Εργασίες Project |
Τοπική Ιστορία |
1 |
1 |
2 |
|
Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη (Π.Ε.Α.Α.) |
|||||
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.) |
|||||
Φύση και Άσκηση |
|||||
Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης |
|||||
Σχολική και Κοινωνική Ζωή (Σ.Κ.Ζ.) |
|||||
|
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ |
35 |
35 |
35 |
Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από το σχολικό έτος 2013-2014 για την Α΄ τάξη Γυμνασίου, από το σχολικό έτος 2014-2015 για την Β΄ τάξη Γυμνασίου και από το σχολικό έτος 2015-2016 για την Γ΄ τάξη Γυμνασίου.
Η παρούσα απόφαση να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ |
Εργαστήρια Δεξιοτήτων — Σχέδιο Δράσης 2021-2022
ΚΥΚΛΟΙ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ |
Η τυπική εκπαίδευση και κατάρτιση πρέπει να εφοδιάζει τους πολίτες με ένα ευρύ φάσμα δεξιοτήτων που ανοίγουν τον δρόμο για την προσωπική ολοκλήρωση και ανάπτυξη, την κοινωνική ένταξη, την ιδιότητα του ενεργού πολίτη και την απασχόληση. Σε αυτές, εκτός από τις στοιχειώδεις γνώσεις γραφής και ανάγνωσης, τις γνώσεις θετικών επιστημών και ξένων γλωσσών, περιλαμβάνονται και εγκάρσιες δεξιότητες και βασικές ικανότητες, όπως οι ψηφιακές ικανότητες, η κριτική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η ικανότητα για μάθηση.Οι δεξιότητες αυτές θα πρέπει να ενισχύονται δια βίου και να δίνουν τη δυνατότητα στους πολίτες να εξελίσσονται στην κοινωνία και σε μεταβαλλόμενους χώρους εργασίας, αλλά και να ανταπεξέρχονται στην πολυπλοκότητα και την αβεβαιότητα του σύγχρονου κόσμου.
Οι δεξιότητες που καλλιεργούνται με τα Εργαστήρια μπορούν να κατηγοριοποιηθούν σε τέσσερις (4) Κύκλους Δεξιοτήτων.
Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ομαδοποιείται σε τέσσερις (4) Θεματικές Ενότητες, όπως αυτές προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης.
ΟΔΗΓΟΙ — ΕΡΓΑΛΕΙΑ — ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ |
Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Σχέδιο Δράσης Σχολικής μονάδας – Οδηγός
Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Σχέδιο Δράσης Σχολικής μονάδας – Παρουσίαση
Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Σχέδιο Δράσης Σχολείου – Πρότυπο
Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Σχέδιο Δράσης Σχολείου – Πρότυπο
Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Δομή Προγράμματος Καλλιέργειας Δεξιοτήτων v1
Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Δομή Προγράμματος Καλλιέργειας Δεξιοτήτων v1
Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Δομή Προγράμματος Καλλιέργειας Δεξιοτήτων v2
Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Δομή Προγράμματος Καλλιέργειας Δεξιοτήτων v2
Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Ζω καλύτερα - Ευ Ζην
Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Φροντίζω το Περιβάλλον
Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ - Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Δημιουργώ και Καινοτομώ - Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία
ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ |
Υπουργική Απόφαση Αριθ. 9060/Δ2/31-01-2022 με θέμα "Οδηγίες σχετικά με την υλοποίηση του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού της Γ’ τάξης Γυμνασίου στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων" (ΥΑ 9060/Δ2/31-01-2022).
Υπουργική Απόφαση Αριθ. 114660/ΓΔ4/15-09-2021 με θέμα "Αξίολόγηση μαθητών/μαθητριών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων" (ΦΕΚ 4676/Β/11-10-2021).
Υπουργική Απόφαση Αριθ. 94222/Δ2/29-07-2021 με θέμα "Συμπλήρωση της υπό στοιχεία 85980/Δ2/03-07-2020 Υπουργικής Απόφασης «Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου» (Β’ 2737) ως προς τις αναθέσεις υλοποίησης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο Γυμνάσιο" (ΦΕΚ 3782/Β/13-08-2021).
Υπουργική Απόφαση Αριθ. 94236/ΓΔ4/29-07-2021 με θέμα "Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων όλων των τύπων σχολικών μονάδων, Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων" (ΦΕΚ 3567/Β/04-08-2021).
Α. Τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών των Α? και Β? τάξεων του Ημερησίου Γενικού Λυκείου καθορίζονται με τον ν. 4186/2013 (ΦΕΚ Α? 193) και
Β. Το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών της Γ? τάξης του Ημερησίου Γενικού Λυκείου καθορίζεται με τον ν. 4327/2015 (ΦΕΚ Α? 50).
Ειδικότερα :
Α ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η Α? Τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου αποτελεί τάξη αποκλειστικά γενικής παιδείας, στην οποία εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων τριάντα πέντε (35) συνολικά ωρών εβδομαδιαίως. Ειδικότερα, εφαρμόζεται εκπαιδευτικό πρόγραμμα τριάντα τριών (33) ωρών εβδομαδιαίως, με εννέα (9) μαθήματα, που είναι κοινά για όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικό πρόγραμμα δύο (2) ωρών εβδομαδιαίως που αποτελείται από ένα (1) μάθημα επιλογής το οποίο επιλέγεται μεταξύ τεσσάρων μαθημάτων.
Τα μαθήματα του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος (γενικής παιδείας) είναι τα ακόλουθα :
Τα μαθήματα επιλογής του εκπαιδευτικού προγράμματος διδάσκονται δύο (2) ώρες και οι μαθητές της επιλέγουν μεταξύ των εξής προσφερόμενων μαθημάτων :
Β ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Στη Β? Τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας τριάντα (30) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και δύο (2) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, Ανθρωπιστικών και Θετικών Σπουδών, πέντε (5) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως έκαστη ομάδα, όπου οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν τη μία.
Τα μαθήματα του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος (γενικής παιδείας) είναι τα ακόλουθα :
Τα μαθήματα προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών είναι :
Τα μαθήματα προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών είναι :
Γ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η Γ? τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και η Δ? τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου χωρίζονται σε τρεις Ομάδες Προσανατολισμού: Ομάδα Ανθρωπιστικών Σπουδών, Ομάδα Θετικών Σπουδών και Ομάδα Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής. Το πρόγραμμα διδασκαλίας της Γ? τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και της Δ? τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου περιλαμβάνει μαθήματα Γενικής Παιδείας και Μαθήματα Προσανατολισμού. Οι μαθητές υποχρεούνται να παρακολουθούν τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που επιλέγουν, καθώς και τα Μαθήματα Γενικής Παιδείας. Ειδικά οι μαθητές της Γ? τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου παρακολουθούν και ένα Μάθημα Επιλογής.
Τo αναλυτικό πρόγραμμα (ΜΑΘΗΜΑΤΑ - ΩΡΕΣ) των Μαθημάτων Γενικής Παιδείας της Γ' τάξης Ημερήσιου ΓΕΛ είναι το εξής :
ΣΥΝΟΛΟ - 15
Το αναλυτικό πρόγραμμα των Μαθημάτων Προσανατολισμού της Γ' τάξης Ημερήσιου ΓΕΛ είναι το ακόλουθο :
ΣΥΝΟΛΟ - 15
1. Ομάδα Προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
2. Ομάδα Προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
3. Ομάδα Προσανατολισμού ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Τα Μαθήματα Επιλογής της Γ' τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου διδάσκονται δύο (2) ώρες και οι μαθητές της επιλέγουν μεταξύ των εξής προσφερόμενων μαθημάτων :
Όσοι μαθητές επιθυμούν να προετοιμαστούν για τις εξετάσεις των Ειδικών Μαθημάτων Ελεύθερου Σχεδίου και Γραμμικού Σχεδίου, δύνανται να δηλώσουν ότι θέλουν να παρακολουθήσουν και τα δύο μαθήματα, εκ των οποίων το ένα θα διδάσκεται μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολόγιου προγράμματος.
Στη Δ? τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου δεν προβλέπονται μαθήματα επιλογής.